Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje
Development trends of travel agencies caused by qualitative changes in the demand
Апстракт
Poslednjih nekoliko decenija, tradicionalna uloga turističkih agencija značajno se promenila pod uticajem globalnih trendova u okviru turističke industrije. Ove promene iznedrile su kontrahovanje, konsolidaciju ali i nastanak vertikalnih integracija između agencija i ostalih pružalaca usluga. Ipak, najdramatičnije transformacije izazvale su kvalitativne promene u karakteristikama savremenih turista. Cilj rada ističe budućnsst turističkih agencija, koja je ugrožena smanjenjem značaja njihove uloge, analizira i sintetizuje njihovu borbu za očuvanjem pozicije značajnog distributivnog kanala unapređenjem odnosa sa turistima. Kompleksan odnos između turista i agencija podrazumeva upotrebu različitih mehanizama, kao što su poverenje, konzistentnost, jak brend, obogaćenje online ponude vodećim digitalnim inovacijama, personalizacija i tzv. human touch, koji čine glavne pokretače u izboru potrošača. Rad, takođe, obuhvata i studiju slučaja Grupacije Tomas Kuk, kas primer izuzetne kompetitivnost...i i inovativnosti na polju transformacija u turističkoj industriji.
Over the past few decades, the traditional roles performed by travel agencies have been changed under the pressure of global trends in travel industry. These changes produced contraction, consolidation, and vertical integrations among agencies and other service suppliers. However, the most dramatic transformations are caused by qualitative changes in the profile of the modern tourists. The objective of this paper sets out the future of travel agencies, which is threatened by the gradual reduction in their importance in travel industry, and analyzes and synthesizes their struggle to remain an important distribution channel by improving relations with the tourists. Complex relations between tourists and agencies include the use of different mechanisms such as trust, consistency, a strong brand, and enriching one's online offer with leading digital innovations, personalization and the human touch, as the most important factors of customer choice. The paper also includes Thomas Cook Group ...case study on dealing with global changes, as an example of highly competitive and innovative transformations in the travel industry.
Кључне речи:
turističke agencije / tipologija turista / kvalitativne promene / inovacije / Travel agencies / Tourist typology / Qualitative changes / InnovationsИзвор:
Poslovna ekonomija, 2015, 9, 2, 365-384Издавач:
- Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica
Институција/група
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Babić, Petra AU - Milošević, Srđan PY - 2015 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/256 AB - Poslednjih nekoliko decenija, tradicionalna uloga turističkih agencija značajno se promenila pod uticajem globalnih trendova u okviru turističke industrije. Ove promene iznedrile su kontrahovanje, konsolidaciju ali i nastanak vertikalnih integracija između agencija i ostalih pružalaca usluga. Ipak, najdramatičnije transformacije izazvale su kvalitativne promene u karakteristikama savremenih turista. Cilj rada ističe budućnsst turističkih agencija, koja je ugrožena smanjenjem značaja njihove uloge, analizira i sintetizuje njihovu borbu za očuvanjem pozicije značajnog distributivnog kanala unapređenjem odnosa sa turistima. Kompleksan odnos između turista i agencija podrazumeva upotrebu različitih mehanizama, kao što su poverenje, konzistentnost, jak brend, obogaćenje online ponude vodećim digitalnim inovacijama, personalizacija i tzv. human touch, koji čine glavne pokretače u izboru potrošača. Rad, takođe, obuhvata i studiju slučaja Grupacije Tomas Kuk, kas primer izuzetne kompetitivnosti i inovativnosti na polju transformacija u turističkoj industriji. AB - Over the past few decades, the traditional roles performed by travel agencies have been changed under the pressure of global trends in travel industry. These changes produced contraction, consolidation, and vertical integrations among agencies and other service suppliers. However, the most dramatic transformations are caused by qualitative changes in the profile of the modern tourists. The objective of this paper sets out the future of travel agencies, which is threatened by the gradual reduction in their importance in travel industry, and analyzes and synthesizes their struggle to remain an important distribution channel by improving relations with the tourists. Complex relations between tourists and agencies include the use of different mechanisms such as trust, consistency, a strong brand, and enriching one's online offer with leading digital innovations, personalization and the human touch, as the most important factors of customer choice. The paper also includes Thomas Cook Group case study on dealing with global changes, as an example of highly competitive and innovative transformations in the travel industry. PB - Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica T2 - Poslovna ekonomija T1 - Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje T1 - Development trends of travel agencies caused by qualitative changes in the demand EP - 384 IS - 2 SP - 365 VL - 9 DO - 10.5937/PosEko1502365B UR - conv_573 ER -
@article{ author = "Babić, Petra and Milošević, Srđan", year = "2015", abstract = "Poslednjih nekoliko decenija, tradicionalna uloga turističkih agencija značajno se promenila pod uticajem globalnih trendova u okviru turističke industrije. Ove promene iznedrile su kontrahovanje, konsolidaciju ali i nastanak vertikalnih integracija između agencija i ostalih pružalaca usluga. Ipak, najdramatičnije transformacije izazvale su kvalitativne promene u karakteristikama savremenih turista. Cilj rada ističe budućnsst turističkih agencija, koja je ugrožena smanjenjem značaja njihove uloge, analizira i sintetizuje njihovu borbu za očuvanjem pozicije značajnog distributivnog kanala unapređenjem odnosa sa turistima. Kompleksan odnos između turista i agencija podrazumeva upotrebu različitih mehanizama, kao što su poverenje, konzistentnost, jak brend, obogaćenje online ponude vodećim digitalnim inovacijama, personalizacija i tzv. human touch, koji čine glavne pokretače u izboru potrošača. Rad, takođe, obuhvata i studiju slučaja Grupacije Tomas Kuk, kas primer izuzetne kompetitivnosti i inovativnosti na polju transformacija u turističkoj industriji., Over the past few decades, the traditional roles performed by travel agencies have been changed under the pressure of global trends in travel industry. These changes produced contraction, consolidation, and vertical integrations among agencies and other service suppliers. However, the most dramatic transformations are caused by qualitative changes in the profile of the modern tourists. The objective of this paper sets out the future of travel agencies, which is threatened by the gradual reduction in their importance in travel industry, and analyzes and synthesizes their struggle to remain an important distribution channel by improving relations with the tourists. Complex relations between tourists and agencies include the use of different mechanisms such as trust, consistency, a strong brand, and enriching one's online offer with leading digital innovations, personalization and the human touch, as the most important factors of customer choice. The paper also includes Thomas Cook Group case study on dealing with global changes, as an example of highly competitive and innovative transformations in the travel industry.", publisher = "Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica", journal = "Poslovna ekonomija", title = "Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje, Development trends of travel agencies caused by qualitative changes in the demand", pages = "384-365", number = "2", volume = "9", doi = "10.5937/PosEko1502365B", url = "conv_573" }
Babić, P.,& Milošević, S.. (2015). Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje. in Poslovna ekonomija Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica., 9(2), 365-384. https://doi.org/10.5937/PosEko1502365B conv_573
Babić P, Milošević S. Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje. in Poslovna ekonomija. 2015;9(2):365-384. doi:10.5937/PosEko1502365B conv_573 .
Babić, Petra, Milošević, Srđan, "Razvojne tendencije turističkih agencija uzrokovane kvalitativnim promenama na strani tražnje" in Poslovna ekonomija, 9, no. 2 (2015):365-384, https://doi.org/10.5937/PosEko1502365B ., conv_573 .