Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija
Serbian air market in new economic-political conditions: Coming of low cost airlines
Апстракт
Jedno od najpropulzivnijih segmenata transportnog tržišta u poslednjih 20-tak godina svakako predstavlja tržište avio usluga. Od prvobitnog mita o Dedalu i Ikaru, da čovek može da leti, pa do prvog modela aviona braće Rajt i sve do današnjih supersoničnih aviona, avio saobraćaj je menjao mnogo lica, ali je zadržao osnovnu svrhu, a to je da ljude, što je brže i bezbednije moguće preveze do njihovog odredišta. Svetski vazdušni saobraćaj je odavno izašao iz početne faze razvoja i ekonomski se osamostalio, a direktne državne intervencije su sve manje orijentisane na investicije i subvencije (pogotovo u razvijenim zemljama gde je došlo do konsolidacije vazdušnog saobraćaja). Srbija (kao i zemlje regiona) je postala interesantno tržište za mnoge nacionalne i niskotarifne avio-kompanije. Tek će se borba na ovom tržišnom segmentu razviti, s obzirom da su mnoge velike i poznate kompanije već uspostavili letove, a mnogi najavili svoje prisustvo. U ovom radu se daju osnovna obeležja poslovnih mod...ela nacionalnih i niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije i na vazduhoplovnu politiku u okviru ukupne ekonomske, saobraćajne i razvojne politike zemlje. .
One of the most propulsive segments of the transport market in the last 20 years is certainly the air service market. Since the myth of Daedalus and Icarus, that the man can fly, until the first Wright brothers aircraft model and up to today's supersonic aircraft, air traffic changed many forms, but kept the basic purpose, which is that people, as quickly as can safely transport to their destinations. World air traffic has moved from the early stages of economic development and became independent, so direct state interventions and investments are subsidies (especially in developed countries where there is a consolidation of air traffic). Serbia (and countries in the region) has become an interesting market for many national and low-cost airline companies. The battle on this market segment are developing. Many large and famous companies have already established flights, and many have announced their presence. This paper presents the main features of business models airline companies, wi...th the focus on the Serbian market and the airline policy in the overall economic, transportation and development policies of the country. .
Кључне речи:
tržište avio usluga / niskotarifne avio-kompanije / nacionalne avio-kompanije / the market for air services / national airlines / low cost airlinesИзвор:
Politička revija, 2010, 9, 3, 189-206Издавач:
- Institut za političke studije, Beograd
Институција/група
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Muhi, Bela PY - 2010 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/80 AB - Jedno od najpropulzivnijih segmenata transportnog tržišta u poslednjih 20-tak godina svakako predstavlja tržište avio usluga. Od prvobitnog mita o Dedalu i Ikaru, da čovek može da leti, pa do prvog modela aviona braće Rajt i sve do današnjih supersoničnih aviona, avio saobraćaj je menjao mnogo lica, ali je zadržao osnovnu svrhu, a to je da ljude, što je brže i bezbednije moguće preveze do njihovog odredišta. Svetski vazdušni saobraćaj je odavno izašao iz početne faze razvoja i ekonomski se osamostalio, a direktne državne intervencije su sve manje orijentisane na investicije i subvencije (pogotovo u razvijenim zemljama gde je došlo do konsolidacije vazdušnog saobraćaja). Srbija (kao i zemlje regiona) je postala interesantno tržište za mnoge nacionalne i niskotarifne avio-kompanije. Tek će se borba na ovom tržišnom segmentu razviti, s obzirom da su mnoge velike i poznate kompanije već uspostavili letove, a mnogi najavili svoje prisustvo. U ovom radu se daju osnovna obeležja poslovnih modela nacionalnih i niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije i na vazduhoplovnu politiku u okviru ukupne ekonomske, saobraćajne i razvojne politike zemlje. . AB - One of the most propulsive segments of the transport market in the last 20 years is certainly the air service market. Since the myth of Daedalus and Icarus, that the man can fly, until the first Wright brothers aircraft model and up to today's supersonic aircraft, air traffic changed many forms, but kept the basic purpose, which is that people, as quickly as can safely transport to their destinations. World air traffic has moved from the early stages of economic development and became independent, so direct state interventions and investments are subsidies (especially in developed countries where there is a consolidation of air traffic). Serbia (and countries in the region) has become an interesting market for many national and low-cost airline companies. The battle on this market segment are developing. Many large and famous companies have already established flights, and many have announced their presence. This paper presents the main features of business models airline companies, with the focus on the Serbian market and the airline policy in the overall economic, transportation and development policies of the country. . PB - Institut za političke studije, Beograd T2 - Politička revija T1 - Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija T1 - Serbian air market in new economic-political conditions: Coming of low cost airlines EP - 206 IS - 3 SP - 189 VL - 9 UR - conv_322 ER -
@article{ author = "Muhi, Bela", year = "2010", abstract = "Jedno od najpropulzivnijih segmenata transportnog tržišta u poslednjih 20-tak godina svakako predstavlja tržište avio usluga. Od prvobitnog mita o Dedalu i Ikaru, da čovek može da leti, pa do prvog modela aviona braće Rajt i sve do današnjih supersoničnih aviona, avio saobraćaj je menjao mnogo lica, ali je zadržao osnovnu svrhu, a to je da ljude, što je brže i bezbednije moguće preveze do njihovog odredišta. Svetski vazdušni saobraćaj je odavno izašao iz početne faze razvoja i ekonomski se osamostalio, a direktne državne intervencije su sve manje orijentisane na investicije i subvencije (pogotovo u razvijenim zemljama gde je došlo do konsolidacije vazdušnog saobraćaja). Srbija (kao i zemlje regiona) je postala interesantno tržište za mnoge nacionalne i niskotarifne avio-kompanije. Tek će se borba na ovom tržišnom segmentu razviti, s obzirom da su mnoge velike i poznate kompanije već uspostavili letove, a mnogi najavili svoje prisustvo. U ovom radu se daju osnovna obeležja poslovnih modela nacionalnih i niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije i na vazduhoplovnu politiku u okviru ukupne ekonomske, saobraćajne i razvojne politike zemlje. ., One of the most propulsive segments of the transport market in the last 20 years is certainly the air service market. Since the myth of Daedalus and Icarus, that the man can fly, until the first Wright brothers aircraft model and up to today's supersonic aircraft, air traffic changed many forms, but kept the basic purpose, which is that people, as quickly as can safely transport to their destinations. World air traffic has moved from the early stages of economic development and became independent, so direct state interventions and investments are subsidies (especially in developed countries where there is a consolidation of air traffic). Serbia (and countries in the region) has become an interesting market for many national and low-cost airline companies. The battle on this market segment are developing. Many large and famous companies have already established flights, and many have announced their presence. This paper presents the main features of business models airline companies, with the focus on the Serbian market and the airline policy in the overall economic, transportation and development policies of the country. .", publisher = "Institut za političke studije, Beograd", journal = "Politička revija", title = "Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija, Serbian air market in new economic-political conditions: Coming of low cost airlines", pages = "206-189", number = "3", volume = "9", url = "conv_322" }
Muhi, B.. (2010). Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija. in Politička revija Institut za političke studije, Beograd., 9(3), 189-206. conv_322
Muhi B. Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija. in Politička revija. 2010;9(3):189-206. conv_322 .
Muhi, Bela, "Tržište avio usluga u Srbiji u novim ekonomsko-političkim uslovima - dolazak niskotarifnih avio-kompanija" in Politička revija, 9, no. 3 (2010):189-206, conv_322 .