Telo i prostor – metafizički smisao akta
Body and space – metaphysical meaning of nude
Autori
Colić, UglješaOstala autorstva
Martinović, DraganDolovački, Vasilije
Jovanov, Jasna
Furunović, Zoran
Lazić, Nebojša
Doktorska teza
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Ovaj rad istražuje metafizički smisao ženskog akta, trudeći se da zahvati svu njegovu kompleksnost, spolja i iznutra. Autor polazi od pretpostavke da je u modernom životu, pa i u umetnosti došlo do banalizacije i komercijalizacije telesnosti i gubljenja značenja smisla lepe telesnosti. S druge strane, u samoj umetnosti akt je bezvremena, večita tema, nasuprot temama koje nastaju iz pobuda senzacionalizma i/ili potreba dnevne politike. Otuda u svakom vremenu, pa i savremenom, ima smisla iznova preispitati izvore i smisao poimanja akta.Služeći se raznovrsnim metodama, istorijskom, filozofskim i umetničkim, autor proučava odnos tela i prostora i odnos tela i tela, sa ciljem da nađe autentičan slikarski prikaz ženskog akta, u kontekstu savremene likovne umetnosti, izučavajući telesnost u prostoru, istovremeno umetnički i filozofski, u metafizičkom, bezvremenom smislu.Rezultat istraživanja je samostalna izložba slika ženskih aktova, koje predstavljaju autentični izraz u likovnoj umetnosti. ...Aktovi predstavljeni bez prostorne veze sa nekim, bilo kojim drugim predmetom, suočavaju sa metafizičkim pitanjima smisla akta. Samo prikazom ženskog akta otkrivaju mogućnost dubljeg, metafizičkog izražavanja i razumevanja telesnosti nasuprot njene kulturne industrijalizacije i tržišne ideologije.U teorijskom delu rada ženski akt je prikazan kroz istoriju umetnosti, ne samo istražujući određene autore koji su se bavili istom tematikom, već i interpretacijom njihovih radova, kao i istraživanje metoda prikazivanja akta u istoriji umetnosti. Ovaj deo sadrži i rezultate preispitivanja filozofskog istraživanja umetnosti kroz: semiotičku, ontološku, strukturalističku i hermeneutičku metodu, sa ciljem da se kroz filozofiju umetnosti izuči metafizički smisao akta. Konačno, autor opisuje nastanak autentičnog likovnog izraza ženskog akta, kako ideje kroz likovnu poetiku, tako i u slikarskom, tehnološkom smislu, razvoj tehnologije i upotrebe različitih materijala i metoda koje je autor disertacije koristio u slikarstvu.
Ključne reči:
ženski akt / telo / prostor / slikarstvo / bojaIzvor:
Универзитет Едуконс, 13-01-2017Izdavač:
- Универзитет Едуконс, Академија класичног сликарства
URI
http://educons.edu.rs/studije/doktorske-studije/repozitorijum/https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7936
https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/596
Kolekcije
Institucija/grupa
EDUCONS UniverzitetTY - THES AU - Colić, Uglješa PY - 2017-01-13 UR - http://educons.edu.rs/studije/doktorske-studije/repozitorijum/ UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7936 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/596 AB - Ovaj rad istražuje metafizički smisao ženskog akta, trudeći se da zahvati svu njegovu kompleksnost, spolja i iznutra. Autor polazi od pretpostavke da je u modernom životu, pa i u umetnosti došlo do banalizacije i komercijalizacije telesnosti i gubljenja značenja smisla lepe telesnosti. S druge strane, u samoj umetnosti akt je bezvremena, večita tema, nasuprot temama koje nastaju iz pobuda senzacionalizma i/ili potreba dnevne politike. Otuda u svakom vremenu, pa i savremenom, ima smisla iznova preispitati izvore i smisao poimanja akta.Služeći se raznovrsnim metodama, istorijskom, filozofskim i umetničkim, autor proučava odnos tela i prostora i odnos tela i tela, sa ciljem da nađe autentičan slikarski prikaz ženskog akta, u kontekstu savremene likovne umetnosti, izučavajući telesnost u prostoru, istovremeno umetnički i filozofski, u metafizičkom, bezvremenom smislu.Rezultat istraživanja je samostalna izložba slika ženskih aktova, koje predstavljaju autentični izraz u likovnoj umetnosti. Aktovi predstavljeni bez prostorne veze sa nekim, bilo kojim drugim predmetom, suočavaju sa metafizičkim pitanjima smisla akta. Samo prikazom ženskog akta otkrivaju mogućnost dubljeg, metafizičkog izražavanja i razumevanja telesnosti nasuprot njene kulturne industrijalizacije i tržišne ideologije.U teorijskom delu rada ženski akt je prikazan kroz istoriju umetnosti, ne samo istražujući određene autore koji su se bavili istom tematikom, već i interpretacijom njihovih radova, kao i istraživanje metoda prikazivanja akta u istoriji umetnosti. Ovaj deo sadrži i rezultate preispitivanja filozofskog istraživanja umetnosti kroz: semiotičku, ontološku, strukturalističku i hermeneutičku metodu, sa ciljem da se kroz filozofiju umetnosti izuči metafizički smisao akta. Konačno, autor opisuje nastanak autentičnog likovnog izraza ženskog akta, kako ideje kroz likovnu poetiku, tako i u slikarskom, tehnološkom smislu, razvoj tehnologije i upotrebe različitih materijala i metoda koje je autor disertacije koristio u slikarstvu. PB - Универзитет Едуконс, Академија класичног сликарства T2 - Универзитет Едуконс T1 - Telo i prostor – metafizički smisao akta UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7936 ER -
@phdthesis{ author = "Colić, Uglješa", year = "2017-01-13", abstract = "Ovaj rad istražuje metafizički smisao ženskog akta, trudeći se da zahvati svu njegovu kompleksnost, spolja i iznutra. Autor polazi od pretpostavke da je u modernom životu, pa i u umetnosti došlo do banalizacije i komercijalizacije telesnosti i gubljenja značenja smisla lepe telesnosti. S druge strane, u samoj umetnosti akt je bezvremena, večita tema, nasuprot temama koje nastaju iz pobuda senzacionalizma i/ili potreba dnevne politike. Otuda u svakom vremenu, pa i savremenom, ima smisla iznova preispitati izvore i smisao poimanja akta.Služeći se raznovrsnim metodama, istorijskom, filozofskim i umetničkim, autor proučava odnos tela i prostora i odnos tela i tela, sa ciljem da nađe autentičan slikarski prikaz ženskog akta, u kontekstu savremene likovne umetnosti, izučavajući telesnost u prostoru, istovremeno umetnički i filozofski, u metafizičkom, bezvremenom smislu.Rezultat istraživanja je samostalna izložba slika ženskih aktova, koje predstavljaju autentični izraz u likovnoj umetnosti. Aktovi predstavljeni bez prostorne veze sa nekim, bilo kojim drugim predmetom, suočavaju sa metafizičkim pitanjima smisla akta. Samo prikazom ženskog akta otkrivaju mogućnost dubljeg, metafizičkog izražavanja i razumevanja telesnosti nasuprot njene kulturne industrijalizacije i tržišne ideologije.U teorijskom delu rada ženski akt je prikazan kroz istoriju umetnosti, ne samo istražujući određene autore koji su se bavili istom tematikom, već i interpretacijom njihovih radova, kao i istraživanje metoda prikazivanja akta u istoriji umetnosti. Ovaj deo sadrži i rezultate preispitivanja filozofskog istraživanja umetnosti kroz: semiotičku, ontološku, strukturalističku i hermeneutičku metodu, sa ciljem da se kroz filozofiju umetnosti izuči metafizički smisao akta. Konačno, autor opisuje nastanak autentičnog likovnog izraza ženskog akta, kako ideje kroz likovnu poetiku, tako i u slikarskom, tehnološkom smislu, razvoj tehnologije i upotrebe različitih materijala i metoda koje je autor disertacije koristio u slikarstvu.", publisher = "Универзитет Едуконс, Академија класичног сликарства", journal = "Универзитет Едуконс", title = "Telo i prostor – metafizički smisao akta", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7936" }
Colić, U.. (2017-01-13). Telo i prostor – metafizički smisao akta. in Универзитет Едуконс Универзитет Едуконс, Академија класичног сликарства.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7936
Colić U. Telo i prostor – metafizički smisao akta. in Универзитет Едуконс. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7936 .
Colić, Uglješa, "Telo i prostor – metafizički smisao akta" in Универзитет Едуконс (2017-01-13), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7936 .