Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Rad se bavi istraživanjem programa obuke stalnog stručnog
usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a koji su
kao takvi identifikovani da spadaju u oblast interkulturalnog
obrazovanja. Pod interkulturalnim obrazovanjem se podrazumeva
obrazovanje koje podržava raznolikost kultura, promoviše
ravnopravnost, ljudska prava, obezbeđuje jednake šanse, razvija
interkulturalne kompetencije, interakcije između različitih kultura uz
zadržavanje identiteta, poštovanje i uvažavanje sopstvene, manjinske
ili većinske grupe. Polazište za analizu rada proisteklo je iz metodologije Cushnera koji razlikuje dve koncepcije interkulturalnog učenja: angažovanje za jednakost, protiv diskriminacije i orgraničenja na etničke i rasne konstrukcije i motive priznanja/prihvatanja koji ukazuju na problematiku identiteta. Zapaža se izvesna podudarnost ciljeva navedene metodologije sa postavljenim ciljem istraživanja rada: odgovarajuće ophođenje sa stranim, razumevanje stranog i
osposobl...javanje za interkulturalni dijalog o diskutabilnim vrednostima, normama i podeli uloga. Cilj rada jeste identifikacija, analiza i utvrđivanje ključnih faktora koji utiču na odabir i realizaciju programa stručnog usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a obuhvaćeni su bilo kojim aspektom interkulturalnog obrazovanja. Usmereno gledište reflektuje se i na postavljenu
hipotezu: podsticanje interkulturalnosti u obrazovnom kontekstu
posledično je povezana sa povećanjem i razvijanjem kompetencije
nastavnika za interkulturalno obrazovanje. Izdvojeni programi za
analizu grupisani su u tri kategorije: programi koji podstiču interkultualnu kompetenciju, programi koju su usmereni na prevenciju diskriminacije i programi koji neguju i podržavaju kritičko mišljenje. Analiza je izvršena na osnovu dostupnosti baze podataka o stručnom usavršavanja u Katalogu programa stalnog stručnog usavršavanja za školsku 2018/2019, 2019/2020. i 2020/2021. godinu na sajtu Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Republike
Srbije. Kategorizacija i analiza programa je proizvod teorijske i praktične analize ključnih odrednica koje određuju interkulturalno obrazovanje. O stepenu povezanih faktora zaključuju se na osnovu kvantitativne analize. Na osnovu analize i izvedenih zaključaka može se postaviti polazište za analizu narednog istraživanja: korelacijski odnos između razvijanja interkulturalnih kompetencija kod
zaposlenih u vaspitno-obrazovnom sistemu i jačanja interkulturalne
kompetencije kod učenika.
Ključne reči:
interkulturalno obrazovanje / profesionalno usavršavanje / profesionalni razvoj / učesnici u vaspitno-obrazovnom procesuIzvor:
Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata, 2020, 14-15Izdavač:
- Subotica : Alijansa prosvetitelja Srbije
Kolekcije
Institucija/grupa
Učiteljski fakultetTY - CONF AU - Petković, Violeta PY - 2020 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/558 AB - Rad se bavi istraživanjem programa obuke stalnog stručnog usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a koji su kao takvi identifikovani da spadaju u oblast interkulturalnog obrazovanja. Pod interkulturalnim obrazovanjem se podrazumeva obrazovanje koje podržava raznolikost kultura, promoviše ravnopravnost, ljudska prava, obezbeđuje jednake šanse, razvija interkulturalne kompetencije, interakcije između različitih kultura uz zadržavanje identiteta, poštovanje i uvažavanje sopstvene, manjinske ili većinske grupe. Polazište za analizu rada proisteklo je iz metodologije Cushnera koji razlikuje dve koncepcije interkulturalnog učenja: angažovanje za jednakost, protiv diskriminacije i orgraničenja na etničke i rasne konstrukcije i motive priznanja/prihvatanja koji ukazuju na problematiku identiteta. Zapaža se izvesna podudarnost ciljeva navedene metodologije sa postavljenim ciljem istraživanja rada: odgovarajuće ophođenje sa stranim, razumevanje stranog i osposobljavanje za interkulturalni dijalog o diskutabilnim vrednostima, normama i podeli uloga. Cilj rada jeste identifikacija, analiza i utvrđivanje ključnih faktora koji utiču na odabir i realizaciju programa stručnog usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a obuhvaćeni su bilo kojim aspektom interkulturalnog obrazovanja. Usmereno gledište reflektuje se i na postavljenu hipotezu: podsticanje interkulturalnosti u obrazovnom kontekstu posledično je povezana sa povećanjem i razvijanjem kompetencije nastavnika za interkulturalno obrazovanje. Izdvojeni programi za analizu grupisani su u tri kategorije: programi koji podstiču interkultualnu kompetenciju, programi koju su usmereni na prevenciju diskriminacije i programi koji neguju i podržavaju kritičko mišljenje. Analiza je izvršena na osnovu dostupnosti baze podataka o stručnom usavršavanja u Katalogu programa stalnog stručnog usavršavanja za školsku 2018/2019, 2019/2020. i 2020/2021. godinu na sajtu Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije. Kategorizacija i analiza programa je proizvod teorijske i praktične analize ključnih odrednica koje određuju interkulturalno obrazovanje. O stepenu povezanih faktora zaključuju se na osnovu kvantitativne analize. Na osnovu analize i izvedenih zaključaka može se postaviti polazište za analizu narednog istraživanja: korelacijski odnos između razvijanja interkulturalnih kompetencija kod zaposlenih u vaspitno-obrazovnom sistemu i jačanja interkulturalne kompetencije kod učenika. PB - Subotica : Alijansa prosvetitelja Srbije C3 - Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata T1 - Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj VL - 14-15 ER -
@conference{ author = "Petković, Violeta", year = "2020", abstract = "Rad se bavi istraživanjem programa obuke stalnog stručnog usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a koji su kao takvi identifikovani da spadaju u oblast interkulturalnog obrazovanja. Pod interkulturalnim obrazovanjem se podrazumeva obrazovanje koje podržava raznolikost kultura, promoviše ravnopravnost, ljudska prava, obezbeđuje jednake šanse, razvija interkulturalne kompetencije, interakcije između različitih kultura uz zadržavanje identiteta, poštovanje i uvažavanje sopstvene, manjinske ili većinske grupe. Polazište za analizu rada proisteklo je iz metodologije Cushnera koji razlikuje dve koncepcije interkulturalnog učenja: angažovanje za jednakost, protiv diskriminacije i orgraničenja na etničke i rasne konstrukcije i motive priznanja/prihvatanja koji ukazuju na problematiku identiteta. Zapaža se izvesna podudarnost ciljeva navedene metodologije sa postavljenim ciljem istraživanja rada: odgovarajuće ophođenje sa stranim, razumevanje stranog i osposobljavanje za interkulturalni dijalog o diskutabilnim vrednostima, normama i podeli uloga. Cilj rada jeste identifikacija, analiza i utvrđivanje ključnih faktora koji utiču na odabir i realizaciju programa stručnog usavršavanja zaposlenih u vaspitno-obrazovnom procesu, a obuhvaćeni su bilo kojim aspektom interkulturalnog obrazovanja. Usmereno gledište reflektuje se i na postavljenu hipotezu: podsticanje interkulturalnosti u obrazovnom kontekstu posledično je povezana sa povećanjem i razvijanjem kompetencije nastavnika za interkulturalno obrazovanje. Izdvojeni programi za analizu grupisani su u tri kategorije: programi koji podstiču interkultualnu kompetenciju, programi koju su usmereni na prevenciju diskriminacije i programi koji neguju i podržavaju kritičko mišljenje. Analiza je izvršena na osnovu dostupnosti baze podataka o stručnom usavršavanja u Katalogu programa stalnog stručnog usavršavanja za školsku 2018/2019, 2019/2020. i 2020/2021. godinu na sajtu Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja Republike Srbije. Kategorizacija i analiza programa je proizvod teorijske i praktične analize ključnih odrednica koje određuju interkulturalno obrazovanje. O stepenu povezanih faktora zaključuju se na osnovu kvantitativne analize. Na osnovu analize i izvedenih zaključaka može se postaviti polazište za analizu narednog istraživanja: korelacijski odnos između razvijanja interkulturalnih kompetencija kod zaposlenih u vaspitno-obrazovnom sistemu i jačanja interkulturalne kompetencije kod učenika.", publisher = "Subotica : Alijansa prosvetitelja Srbije", journal = "Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata", title = "Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj", volume = "14-15" }
Petković, V.. (2020). Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj. in Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata Subotica : Alijansa prosvetitelja Srbije., 14-15.
Petković V. Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj. in Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata. 2020;14-15..
Petković, Violeta, "Interkulturalno obrazovanje i profesionalni razvoj" in Savremeno obrazovanje 2020, Zbornik apstrakata, 14-15 (2020).