Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu
Franchising as a method of international operate in tourism
Апстракт
Svedoci smo da danas velike kompanije postaju još veći, a mali postaju još manji ili jednostavno propadaju. Jedan od načina da se 'ostane u igri' je saradnja sa kompanijama koje imaju već izgrađen i poznat brend i imidž. Uz izgrađenu logističku i marketinšku podršku mnogo je lakše poslovati. Multinacionalne kompanije iz oblasti turizma i ugostiteljstva upotrebljavaju veliki broj strategija za proširivanje biznisa, između ostalog i sistem franšize. Franšiza ima ogroman uticaj na ugostiteljski rad u svetskim razmerama, i jedan je od načina povezivanja i uključivanja velikog broja ugostitelja (hotelijera i restoratera) u veliki i prepoznatljivi ugostiteljski lanac. .
Today large companies become even more bigger, and the small ones become even smaller or just disappear. One of the way to 'stay in the game' is to cooperate with companies that have already built a well-known brand and image. With logistic and marketing support its easier to do business. Multinational companies in the field of tourism and catering use a large number of strategies to expand business, including franchise system. Franchise has a huge impact on the catering industry worldwide. Franchise is one of the way to connect a large number of caterers (hotelier and restaurateur) in a large catering chain. .
Кључне речи:
restoranski lanci / hotelski lanci / franšizing / restaurant chains / hotel chains / franchizingИзвор:
Industrija, 2009, 37, 4, 129-140Издавач:
- Ekonomski institut, Beograd
Институција/група
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Muhi, Bela AU - Stanković, Jasmina PY - 2009 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/43 AB - Svedoci smo da danas velike kompanije postaju još veći, a mali postaju još manji ili jednostavno propadaju. Jedan od načina da se 'ostane u igri' je saradnja sa kompanijama koje imaju već izgrađen i poznat brend i imidž. Uz izgrađenu logističku i marketinšku podršku mnogo je lakše poslovati. Multinacionalne kompanije iz oblasti turizma i ugostiteljstva upotrebljavaju veliki broj strategija za proširivanje biznisa, između ostalog i sistem franšize. Franšiza ima ogroman uticaj na ugostiteljski rad u svetskim razmerama, i jedan je od načina povezivanja i uključivanja velikog broja ugostitelja (hotelijera i restoratera) u veliki i prepoznatljivi ugostiteljski lanac. . AB - Today large companies become even more bigger, and the small ones become even smaller or just disappear. One of the way to 'stay in the game' is to cooperate with companies that have already built a well-known brand and image. With logistic and marketing support its easier to do business. Multinational companies in the field of tourism and catering use a large number of strategies to expand business, including franchise system. Franchise has a huge impact on the catering industry worldwide. Franchise is one of the way to connect a large number of caterers (hotelier and restaurateur) in a large catering chain. . PB - Ekonomski institut, Beograd T2 - Industrija T1 - Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu T1 - Franchising as a method of international operate in tourism EP - 140 IS - 4 SP - 129 VL - 37 UR - conv_69 ER -
@article{ author = "Muhi, Bela and Stanković, Jasmina", year = "2009", abstract = "Svedoci smo da danas velike kompanije postaju još veći, a mali postaju još manji ili jednostavno propadaju. Jedan od načina da se 'ostane u igri' je saradnja sa kompanijama koje imaju već izgrađen i poznat brend i imidž. Uz izgrađenu logističku i marketinšku podršku mnogo je lakše poslovati. Multinacionalne kompanije iz oblasti turizma i ugostiteljstva upotrebljavaju veliki broj strategija za proširivanje biznisa, između ostalog i sistem franšize. Franšiza ima ogroman uticaj na ugostiteljski rad u svetskim razmerama, i jedan je od načina povezivanja i uključivanja velikog broja ugostitelja (hotelijera i restoratera) u veliki i prepoznatljivi ugostiteljski lanac. ., Today large companies become even more bigger, and the small ones become even smaller or just disappear. One of the way to 'stay in the game' is to cooperate with companies that have already built a well-known brand and image. With logistic and marketing support its easier to do business. Multinational companies in the field of tourism and catering use a large number of strategies to expand business, including franchise system. Franchise has a huge impact on the catering industry worldwide. Franchise is one of the way to connect a large number of caterers (hotelier and restaurateur) in a large catering chain. .", publisher = "Ekonomski institut, Beograd", journal = "Industrija", title = "Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu, Franchising as a method of international operate in tourism", pages = "140-129", number = "4", volume = "37", url = "conv_69" }
Muhi, B.,& Stanković, J.. (2009). Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu. in Industrija Ekonomski institut, Beograd., 37(4), 129-140. conv_69
Muhi B, Stanković J. Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu. in Industrija. 2009;37(4):129-140. conv_69 .
Muhi, Bela, Stanković, Jasmina, "Franšizing kao metod međunarodnog poslovanja u turizmu" in Industrija, 37, no. 4 (2009):129-140, conv_69 .