Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije
State aid for development of broadband networks: One of the basis of digital single market of the European Union
Апстракт
Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža je a priori nedopuštena u pravu konkurencije Evropske unije. Ipak, pod određenim uslovima državna pomoć može biti kompatibilna (spojiva) sa unutrašnjim tržištem. Uslovi za odobravanje državne pomoći postavljeni su u članovima 107-109. Ugovora o funkcionisanju EU, kao i u Smernicama o primeni pravila o državnoj pomoći u odnosu na brz razvoj širokopojasnih mreža. Istraživanjem je utvrđeno da su institucije Unije uglavnom odobravale notifikovane mere pomoći. Ipak, bilo je i slučajeva u kojima je utvrđeno da se ne radi o državnoj pomoći, kao i slučajeva kada je državna pomoć proglašena inkompatibilnom sa unutrašnjim tržištem. U radu se autor rukovodio sa dva metoda: pozitivno-pravnim metodom, kao i pravno-logičkim metodom indukcije i dedukcije.
State aid for broadband development is a priori inadmissible in EU competition law. However, under certain conditions the state aid can be compatible with the internal market. The conditions for the granting of state aid are set out in Articles 107-109 of the Treaty on the Functioning of the EU, as well as the Guidelines on the application of State aid rules in relation to the rapid development of broadband networks. The research has shown that the Union institutions largely approve notified aid measures. However, there were cases in which it is determined that the measure concerned does not constitute state aid, as well as cases when state aid is declared incompatible with the internal market. In this paper, the author is governed by the two methods: positive legal method, as well as legal and logical method of induction and deduction.
Кључне речи:
širokopojasne mreže / pravo / Evropska unija / državna pomoć / digitalno tržište / state aid / law / European Union / digital market / broadband networksИзвор:
Pravo i privreda, 2017, 55, 4-6, 595-611Издавач:
- Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Европске интеграције и друштвено-економске промене привреде Србије на путу ка ЕУ (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47009)
Институција/група
Fakultet zaštite životne sredineTY - JOUR AU - Domazet, Siniša PY - 2017 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/313 AB - Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža je a priori nedopuštena u pravu konkurencije Evropske unije. Ipak, pod određenim uslovima državna pomoć može biti kompatibilna (spojiva) sa unutrašnjim tržištem. Uslovi za odobravanje državne pomoći postavljeni su u članovima 107-109. Ugovora o funkcionisanju EU, kao i u Smernicama o primeni pravila o državnoj pomoći u odnosu na brz razvoj širokopojasnih mreža. Istraživanjem je utvrđeno da su institucije Unije uglavnom odobravale notifikovane mere pomoći. Ipak, bilo je i slučajeva u kojima je utvrđeno da se ne radi o državnoj pomoći, kao i slučajeva kada je državna pomoć proglašena inkompatibilnom sa unutrašnjim tržištem. U radu se autor rukovodio sa dva metoda: pozitivno-pravnim metodom, kao i pravno-logičkim metodom indukcije i dedukcije. AB - State aid for broadband development is a priori inadmissible in EU competition law. However, under certain conditions the state aid can be compatible with the internal market. The conditions for the granting of state aid are set out in Articles 107-109 of the Treaty on the Functioning of the EU, as well as the Guidelines on the application of State aid rules in relation to the rapid development of broadband networks. The research has shown that the Union institutions largely approve notified aid measures. However, there were cases in which it is determined that the measure concerned does not constitute state aid, as well as cases when state aid is declared incompatible with the internal market. In this paper, the author is governed by the two methods: positive legal method, as well as legal and logical method of induction and deduction. PB - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd T2 - Pravo i privreda T1 - Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije T1 - State aid for development of broadband networks: One of the basis of digital single market of the European Union EP - 611 IS - 4-6 SP - 595 VL - 55 UR - conv_267 ER -
@article{ author = "Domazet, Siniša", year = "2017", abstract = "Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža je a priori nedopuštena u pravu konkurencije Evropske unije. Ipak, pod određenim uslovima državna pomoć može biti kompatibilna (spojiva) sa unutrašnjim tržištem. Uslovi za odobravanje državne pomoći postavljeni su u članovima 107-109. Ugovora o funkcionisanju EU, kao i u Smernicama o primeni pravila o državnoj pomoći u odnosu na brz razvoj širokopojasnih mreža. Istraživanjem je utvrđeno da su institucije Unije uglavnom odobravale notifikovane mere pomoći. Ipak, bilo je i slučajeva u kojima je utvrđeno da se ne radi o državnoj pomoći, kao i slučajeva kada je državna pomoć proglašena inkompatibilnom sa unutrašnjim tržištem. U radu se autor rukovodio sa dva metoda: pozitivno-pravnim metodom, kao i pravno-logičkim metodom indukcije i dedukcije., State aid for broadband development is a priori inadmissible in EU competition law. However, under certain conditions the state aid can be compatible with the internal market. The conditions for the granting of state aid are set out in Articles 107-109 of the Treaty on the Functioning of the EU, as well as the Guidelines on the application of State aid rules in relation to the rapid development of broadband networks. The research has shown that the Union institutions largely approve notified aid measures. However, there were cases in which it is determined that the measure concerned does not constitute state aid, as well as cases when state aid is declared incompatible with the internal market. In this paper, the author is governed by the two methods: positive legal method, as well as legal and logical method of induction and deduction.", publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd", journal = "Pravo i privreda", title = "Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije, State aid for development of broadband networks: One of the basis of digital single market of the European Union", pages = "611-595", number = "4-6", volume = "55", url = "conv_267" }
Domazet, S.. (2017). Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije. in Pravo i privreda Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 55(4-6), 595-611. conv_267
Domazet S. Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije. in Pravo i privreda. 2017;55(4-6):595-611. conv_267 .
Domazet, Siniša, "Državna pomoć za razvoj širokopojasnih mreža - jedan od temelja jedinstvenog digitalnog tržišta Evropske unije" in Pravo i privreda, 55, no. 4-6 (2017):595-611, conv_267 .