Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske
Knowledge of French language and culture: A precondition for improving economic relations between Serbia and France
Апстракт
Francuska je jedna od najvećih ekonomija sveta i jedna od najuticajnijih zemalja EU, a vekovno prijateljstvo sa Srbijom, njena strateška pozicija na Zapadnom Balkanu i komplementarnost ekonomija predstavljaju dobru osnovu za razvijanje bilateralnih ekonomskih odnosa. Ipak, pored velikog potencijala za saradnju, rezultati dosadašnje međusobne saradnje nisu baš na zavidnom nivou. Jedan od razloga, između ostalog, može da bude jezička barijera i nepoznavanje kulture francuskog tržišta. Cilj ovog rada je da prikaže oblike ekonomske saradnje između Srbije i Francuske i da ukaže na značaj poznavanja francuskog jezika i interkulturne kompetencije, kao jedan od preduslova za uspostavljanje saradnje, makar u tom početnom marketinškom pogledu. U ovom radu ćemo najpre dati kratak istorijski prikaz francusko-ekonomskih odnosa, komparativnom analizom predstavićemo međusobnu trgovinu između dve zemlje i ukazaćemo na značaj poznavanja francuskog jezika i francuske kulture zaposlenih koji imaju u plan...u uspešnu saradnju sa francuskim partnerima.
France is one of the largest economies of the world and one of the most influential countries of the EU, and its centuries-old friendship with Serbia and a strategic position in the Western Balkans and the complementarity of economies represent a good basis for the development of bilateral economic relations. However, despite the great potential for cooperation, mutual cooperation results to date are not at a high level. One of the reasons may well be just the language barrier and the lack of knowledge of French market culture. The aim of this paper is to present forms of economic cooperation between Serbia and France, to emphasize the importance of the knowledge of French language and intercultural competence as a prerequisite for cooperation, at least in the initial marketing terms. In this paper, we will give a brief historical overview of the French economic relations, and by employing a complementary analysis we will present the mutual trade between the two countries, and we will ...as well point out the importance of knowing the French language and French culture to the employees who have plans for successful cooperation with French partners.
Кључне речи:
Srbija / poslovna komunikacija / interkulturni odnosi / Francuska / ekonomski odnosi / Serbia / intercultural relations / France / economic relations / business communicationИзвор:
Ekonomika, 2017, 63, 3, 43-53Издавач:
- Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš
Институција/група
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Živković, Danijel AU - Božić-Miljković, Ivana AU - Mihić, Svetlana PY - 2017 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/301 AB - Francuska je jedna od najvećih ekonomija sveta i jedna od najuticajnijih zemalja EU, a vekovno prijateljstvo sa Srbijom, njena strateška pozicija na Zapadnom Balkanu i komplementarnost ekonomija predstavljaju dobru osnovu za razvijanje bilateralnih ekonomskih odnosa. Ipak, pored velikog potencijala za saradnju, rezultati dosadašnje međusobne saradnje nisu baš na zavidnom nivou. Jedan od razloga, između ostalog, može da bude jezička barijera i nepoznavanje kulture francuskog tržišta. Cilj ovog rada je da prikaže oblike ekonomske saradnje između Srbije i Francuske i da ukaže na značaj poznavanja francuskog jezika i interkulturne kompetencije, kao jedan od preduslova za uspostavljanje saradnje, makar u tom početnom marketinškom pogledu. U ovom radu ćemo najpre dati kratak istorijski prikaz francusko-ekonomskih odnosa, komparativnom analizom predstavićemo međusobnu trgovinu između dve zemlje i ukazaćemo na značaj poznavanja francuskog jezika i francuske kulture zaposlenih koji imaju u planu uspešnu saradnju sa francuskim partnerima. AB - France is one of the largest economies of the world and one of the most influential countries of the EU, and its centuries-old friendship with Serbia and a strategic position in the Western Balkans and the complementarity of economies represent a good basis for the development of bilateral economic relations. However, despite the great potential for cooperation, mutual cooperation results to date are not at a high level. One of the reasons may well be just the language barrier and the lack of knowledge of French market culture. The aim of this paper is to present forms of economic cooperation between Serbia and France, to emphasize the importance of the knowledge of French language and intercultural competence as a prerequisite for cooperation, at least in the initial marketing terms. In this paper, we will give a brief historical overview of the French economic relations, and by employing a complementary analysis we will present the mutual trade between the two countries, and we will as well point out the importance of knowing the French language and French culture to the employees who have plans for successful cooperation with French partners. PB - Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš T2 - Ekonomika T1 - Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske T1 - Knowledge of French language and culture: A precondition for improving economic relations between Serbia and France EP - 53 IS - 3 SP - 43 VL - 63 DO - 10.5937/ekonomika1703043Z UR - conv_121 ER -
@article{ author = "Živković, Danijel and Božić-Miljković, Ivana and Mihić, Svetlana", year = "2017", abstract = "Francuska je jedna od najvećih ekonomija sveta i jedna od najuticajnijih zemalja EU, a vekovno prijateljstvo sa Srbijom, njena strateška pozicija na Zapadnom Balkanu i komplementarnost ekonomija predstavljaju dobru osnovu za razvijanje bilateralnih ekonomskih odnosa. Ipak, pored velikog potencijala za saradnju, rezultati dosadašnje međusobne saradnje nisu baš na zavidnom nivou. Jedan od razloga, između ostalog, može da bude jezička barijera i nepoznavanje kulture francuskog tržišta. Cilj ovog rada je da prikaže oblike ekonomske saradnje između Srbije i Francuske i da ukaže na značaj poznavanja francuskog jezika i interkulturne kompetencije, kao jedan od preduslova za uspostavljanje saradnje, makar u tom početnom marketinškom pogledu. U ovom radu ćemo najpre dati kratak istorijski prikaz francusko-ekonomskih odnosa, komparativnom analizom predstavićemo međusobnu trgovinu između dve zemlje i ukazaćemo na značaj poznavanja francuskog jezika i francuske kulture zaposlenih koji imaju u planu uspešnu saradnju sa francuskim partnerima., France is one of the largest economies of the world and one of the most influential countries of the EU, and its centuries-old friendship with Serbia and a strategic position in the Western Balkans and the complementarity of economies represent a good basis for the development of bilateral economic relations. However, despite the great potential for cooperation, mutual cooperation results to date are not at a high level. One of the reasons may well be just the language barrier and the lack of knowledge of French market culture. The aim of this paper is to present forms of economic cooperation between Serbia and France, to emphasize the importance of the knowledge of French language and intercultural competence as a prerequisite for cooperation, at least in the initial marketing terms. In this paper, we will give a brief historical overview of the French economic relations, and by employing a complementary analysis we will present the mutual trade between the two countries, and we will as well point out the importance of knowing the French language and French culture to the employees who have plans for successful cooperation with French partners.", publisher = "Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš", journal = "Ekonomika", title = "Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske, Knowledge of French language and culture: A precondition for improving economic relations between Serbia and France", pages = "53-43", number = "3", volume = "63", doi = "10.5937/ekonomika1703043Z", url = "conv_121" }
Živković, D., Božić-Miljković, I.,& Mihić, S.. (2017). Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske. in Ekonomika Društvo ekonomista "Ekonomika", Niš., 63(3), 43-53. https://doi.org/10.5937/ekonomika1703043Z conv_121
Živković D, Božić-Miljković I, Mihić S. Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske. in Ekonomika. 2017;63(3):43-53. doi:10.5937/ekonomika1703043Z conv_121 .
Živković, Danijel, Božić-Miljković, Ivana, Mihić, Svetlana, "Poznavanje francuskog jezika i kulture - preduslov za poboljšanje ekonomskih odnosa Srbije i Francuske" in Ekonomika, 63, no. 3 (2017):43-53, https://doi.org/10.5937/ekonomika1703043Z ., conv_121 .