Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije
Modern business models and marketing strategies of low-cost carriers with special emphasis on the Serbian market
Abstract
Do pre dvadeset godina putovanje avionom je bila može se reći luksuzna povlastica ograničenog i malog segmenta putnika. Danas je zahvaljujući niskobudžetnim avio-kompanijama taj luksuz postao svojevrsni fenomen masovnog tržišta, koji je tek u fazi razvoja i ekspanzije. Teško da se može pronaći neka grana privrede koja je u svetskim razmerama u poslednjih dvadesetak godina doživela veće promene od avio prevoza. Niskotarifne avio kompanije relativno su brzo osvojile velika učešća na tržištu primenom specifičnih marketinških strategija i redukcijom troškova poslovanja. U ovom radu se daju osnovna obeležja marketing strategija kao i savremenih poslovnih modela niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije.
Until twenty years ago air travel was a luxury for and a small segment of passengers. Today, thanks to low-budget airlines that luxury has become a kind of mass market phenomenon, which is just at the stage of development and expansion. We can hardly find a branch of economy that is globally in the last twenty years experienced such major changes as the air transport. Relatively low cost airlines have rapidly gained great market share by applying specific marketing strategies and reducted operating costs. This paper gives the basic characteristics of marketing strategies and business models of modern low-cost airline companies, with the focus on the Serbian market.
Keywords:
vazdušni saobraćaj / poslovni modeli / niskotarifne avio-kompanije / nacionalne avio-kompanije / marketing / national carriers / marketing / low cost carriers / business models / air transportSource:
Industrija, 2011, 39, 3, 281-293Publisher:
- Ekonomski institut, Beograd
Collections
Institution/Community
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Muhi, Bela PY - 2011 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/114 AB - Do pre dvadeset godina putovanje avionom je bila može se reći luksuzna povlastica ograničenog i malog segmenta putnika. Danas je zahvaljujući niskobudžetnim avio-kompanijama taj luksuz postao svojevrsni fenomen masovnog tržišta, koji je tek u fazi razvoja i ekspanzije. Teško da se može pronaći neka grana privrede koja je u svetskim razmerama u poslednjih dvadesetak godina doživela veće promene od avio prevoza. Niskotarifne avio kompanije relativno su brzo osvojile velika učešća na tržištu primenom specifičnih marketinških strategija i redukcijom troškova poslovanja. U ovom radu se daju osnovna obeležja marketing strategija kao i savremenih poslovnih modela niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije. AB - Until twenty years ago air travel was a luxury for and a small segment of passengers. Today, thanks to low-budget airlines that luxury has become a kind of mass market phenomenon, which is just at the stage of development and expansion. We can hardly find a branch of economy that is globally in the last twenty years experienced such major changes as the air transport. Relatively low cost airlines have rapidly gained great market share by applying specific marketing strategies and reducted operating costs. This paper gives the basic characteristics of marketing strategies and business models of modern low-cost airline companies, with the focus on the Serbian market. PB - Ekonomski institut, Beograd T2 - Industrija T1 - Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije T1 - Modern business models and marketing strategies of low-cost carriers with special emphasis on the Serbian market EP - 293 IS - 3 SP - 281 VL - 39 UR - conv_73 ER -
@article{ author = "Muhi, Bela", year = "2011", abstract = "Do pre dvadeset godina putovanje avionom je bila može se reći luksuzna povlastica ograničenog i malog segmenta putnika. Danas je zahvaljujući niskobudžetnim avio-kompanijama taj luksuz postao svojevrsni fenomen masovnog tržišta, koji je tek u fazi razvoja i ekspanzije. Teško da se može pronaći neka grana privrede koja je u svetskim razmerama u poslednjih dvadesetak godina doživela veće promene od avio prevoza. Niskotarifne avio kompanije relativno su brzo osvojile velika učešća na tržištu primenom specifičnih marketinških strategija i redukcijom troškova poslovanja. U ovom radu se daju osnovna obeležja marketing strategija kao i savremenih poslovnih modela niskotarifnih avio-kompanija, pri tom fokusirajući se na tržište Srbije., Until twenty years ago air travel was a luxury for and a small segment of passengers. Today, thanks to low-budget airlines that luxury has become a kind of mass market phenomenon, which is just at the stage of development and expansion. We can hardly find a branch of economy that is globally in the last twenty years experienced such major changes as the air transport. Relatively low cost airlines have rapidly gained great market share by applying specific marketing strategies and reducted operating costs. This paper gives the basic characteristics of marketing strategies and business models of modern low-cost airline companies, with the focus on the Serbian market.", publisher = "Ekonomski institut, Beograd", journal = "Industrija", title = "Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije, Modern business models and marketing strategies of low-cost carriers with special emphasis on the Serbian market", pages = "293-281", number = "3", volume = "39", url = "conv_73" }
Muhi, B.. (2011). Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije. in Industrija Ekonomski institut, Beograd., 39(3), 281-293. conv_73
Muhi B. Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije. in Industrija. 2011;39(3):281-293. conv_73 .
Muhi, Bela, "Savremeni poslovni modeli i marketing strategije niskotarifnih avio-kompanija sa posebnim osvrtom na tržište Srbije" in Industrija, 39, no. 3 (2011):281-293, conv_73 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima / Relationship marketing: The role and importance of small and medium enterprises
Mihić, Svetlana; Andrejević, Aleksandar; Mihajlović, Milan (Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica, 2012) -
Upravljanje uslugom kao instrumentom marketing miksa - primer Eurobank EFG Beograd / Service management as a marketing mix instrument: Example of EFG Eurobank Belgrade
Radnović, Branislav; Ilić, Milena P. (Udruženje banaka Srbije, Beograd, 2011) -
Implementacija koncepta holističkog marketinga kao osnova uspešnosti reformi javnog sektora Republike Srbije / Implementation of the holistic marketing concept as a basis success reform of public sector of Republic of Serbia
Grgar, Diona; Radnović, Branislav (Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica, 2013)