Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima
Relationship marketing: The role and importance of small and medium enterprises
Apstrakt
Mala i srednja preduzeća (MSP) imaju karakteristiku da povećavaju stepen i obim korišćenja novih resursa jedne privrede, uz visok stepen fleksibilnosti i adaptivnosti novim tržišnim i drugim uslovima. Problemi sa kojima se suočavaju MSP odnose se na poslovanje na teritorijalno ograničenom prostoru, te ograničenom broju kupaca sa kojima raspolažu, pa samim tim ostaju zavisna o ciklusima lokalne privrede, ograničenim ljudskim resursima čiji nedostatak onemogućava zapošljavanje marketinških specijalista te izdvajanje većih iznosa za marketing. Kako bi zadržali i izgradili svoje poslovanje, kao rešenje javlja se marketing odnosa koji ima za cilj izgradnju međusobno zadovoljavajućih dugoročnih odnosa s ključnim partnerima - klijentima, dobavljačima, distributerima i drugim marketinškim partnerima. Krajnji rezultat marketinga odnosa jeste izgradnja jedinstvene imovine preduzeća koja se naziva marketinška mreža. Valsnici/menadžeri malih i srednjih preduzeća na ovaj način prilagođavaju marketi...ng prema svojim potrebama, odnosno sprovode marketing putem umrežavanja i to posebno stvaranjem ličnih mreža. .
Small and medium enterprises (SMEs) have a feature that increases the degree and extent of use of new resources of an economy with a high degree of flexibility and adaptability to new market and other conditions. Problems faced by SMEs relate to the business of the territory in a limited space and limited number of customers at their disposal, and therefore remain dependent on the cycles of the local economy, limited human resources, the lack of which prevents the recruitment of marketing specialists and the separation of larger amounts of marketing. In order to maintain and build their business, as there is a solution that relationship marketing aims to build mutually satisfying long-term relationships with key partners - customers, suppliers, distributors and other marketing partners. The end result of relationship marketing is to build a unique company asset called a marketing network. Valsnici / managers of SMEs in this way adapted to their marketing needs, and implement marketing ...through networking and in particular the creation of personal networks. .
Ključne reči:
preduzetništvo / MSP / marketinške mreže... / marketing / marketing odnosa / SMEs / relationship marketing / marketing / marketing network ... / entrepreneurshipIzvor:
Poslovna ekonomija, 2012, 6, 1, 91-103Izdavač:
- Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica
Institucija/grupa
Fakultet poslovne ekonomijeTY - JOUR AU - Mihić, Svetlana AU - Andrejević, Aleksandar AU - Mihajlović, Milan PY - 2012 UR - https://redun.educons.edu.rs/handle/123456789/168 AB - Mala i srednja preduzeća (MSP) imaju karakteristiku da povećavaju stepen i obim korišćenja novih resursa jedne privrede, uz visok stepen fleksibilnosti i adaptivnosti novim tržišnim i drugim uslovima. Problemi sa kojima se suočavaju MSP odnose se na poslovanje na teritorijalno ograničenom prostoru, te ograničenom broju kupaca sa kojima raspolažu, pa samim tim ostaju zavisna o ciklusima lokalne privrede, ograničenim ljudskim resursima čiji nedostatak onemogućava zapošljavanje marketinških specijalista te izdvajanje većih iznosa za marketing. Kako bi zadržali i izgradili svoje poslovanje, kao rešenje javlja se marketing odnosa koji ima za cilj izgradnju međusobno zadovoljavajućih dugoročnih odnosa s ključnim partnerima - klijentima, dobavljačima, distributerima i drugim marketinškim partnerima. Krajnji rezultat marketinga odnosa jeste izgradnja jedinstvene imovine preduzeća koja se naziva marketinška mreža. Valsnici/menadžeri malih i srednjih preduzeća na ovaj način prilagođavaju marketing prema svojim potrebama, odnosno sprovode marketing putem umrežavanja i to posebno stvaranjem ličnih mreža. . AB - Small and medium enterprises (SMEs) have a feature that increases the degree and extent of use of new resources of an economy with a high degree of flexibility and adaptability to new market and other conditions. Problems faced by SMEs relate to the business of the territory in a limited space and limited number of customers at their disposal, and therefore remain dependent on the cycles of the local economy, limited human resources, the lack of which prevents the recruitment of marketing specialists and the separation of larger amounts of marketing. In order to maintain and build their business, as there is a solution that relationship marketing aims to build mutually satisfying long-term relationships with key partners - customers, suppliers, distributors and other marketing partners. The end result of relationship marketing is to build a unique company asset called a marketing network. Valsnici / managers of SMEs in this way adapted to their marketing needs, and implement marketing through networking and in particular the creation of personal networks. . PB - Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica T2 - Poslovna ekonomija T1 - Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima T1 - Relationship marketing: The role and importance of small and medium enterprises EP - 103 IS - 1 SP - 91 VL - 6 UR - conv_497 ER -
@article{ author = "Mihić, Svetlana and Andrejević, Aleksandar and Mihajlović, Milan", year = "2012", abstract = "Mala i srednja preduzeća (MSP) imaju karakteristiku da povećavaju stepen i obim korišćenja novih resursa jedne privrede, uz visok stepen fleksibilnosti i adaptivnosti novim tržišnim i drugim uslovima. Problemi sa kojima se suočavaju MSP odnose se na poslovanje na teritorijalno ograničenom prostoru, te ograničenom broju kupaca sa kojima raspolažu, pa samim tim ostaju zavisna o ciklusima lokalne privrede, ograničenim ljudskim resursima čiji nedostatak onemogućava zapošljavanje marketinških specijalista te izdvajanje većih iznosa za marketing. Kako bi zadržali i izgradili svoje poslovanje, kao rešenje javlja se marketing odnosa koji ima za cilj izgradnju međusobno zadovoljavajućih dugoročnih odnosa s ključnim partnerima - klijentima, dobavljačima, distributerima i drugim marketinškim partnerima. Krajnji rezultat marketinga odnosa jeste izgradnja jedinstvene imovine preduzeća koja se naziva marketinška mreža. Valsnici/menadžeri malih i srednjih preduzeća na ovaj način prilagođavaju marketing prema svojim potrebama, odnosno sprovode marketing putem umrežavanja i to posebno stvaranjem ličnih mreža. ., Small and medium enterprises (SMEs) have a feature that increases the degree and extent of use of new resources of an economy with a high degree of flexibility and adaptability to new market and other conditions. Problems faced by SMEs relate to the business of the territory in a limited space and limited number of customers at their disposal, and therefore remain dependent on the cycles of the local economy, limited human resources, the lack of which prevents the recruitment of marketing specialists and the separation of larger amounts of marketing. In order to maintain and build their business, as there is a solution that relationship marketing aims to build mutually satisfying long-term relationships with key partners - customers, suppliers, distributors and other marketing partners. The end result of relationship marketing is to build a unique company asset called a marketing network. Valsnici / managers of SMEs in this way adapted to their marketing needs, and implement marketing through networking and in particular the creation of personal networks. .", publisher = "Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica", journal = "Poslovna ekonomija", title = "Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima, Relationship marketing: The role and importance of small and medium enterprises", pages = "103-91", number = "1", volume = "6", url = "conv_497" }
Mihić, S., Andrejević, A.,& Mihajlović, M.. (2012). Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima. in Poslovna ekonomija Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica., 6(1), 91-103. conv_497
Mihić S, Andrejević A, Mihajlović M. Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima. in Poslovna ekonomija. 2012;6(1):91-103. conv_497 .
Mihić, Svetlana, Andrejević, Aleksandar, Mihajlović, Milan, "Marketing odnosa - uloga i značaj u malim i srednjim preduzećima" in Poslovna ekonomija, 6, no. 1 (2012):91-103, conv_497 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Upravljanje uslugom kao instrumentom marketing miksa - primer Eurobank EFG Beograd / Service management as a marketing mix instrument: Example of EFG Eurobank Belgrade
Radnović, Branislav; Ilić, Milena P. (Udruženje banaka Srbije, Beograd, 2011) -
The application of modern marketing strategies: the study of entrepreneurial business market of south Backa district, Vojvodina, Serbia
Grgar, Diona; Tot, Vilmoš; Savić-Tot, Tijana (EDITURA STIINTIFICA FMR, BUCHAREST, 2013) -
Implementacija koncepta holističkog marketinga kao osnova uspešnosti reformi javnog sektora Republike Srbije / Implementation of the holistic marketing concept as a basis success reform of public sector of Republic of Serbia
Grgar, Diona; Radnović, Branislav (Univerzitet Edukons - Fakultet poslovne ekonomije, Sremska Kamenica, 2013)